E-commerce 2022 – jak może wpłynąć na transport?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
E-commerce 2022 – jak może wpłynąć na transport?

Rynek e-commerce mocno przyczynił się do rewolucji w branży TSL w ostatnich latach. Jak sytuacja może zmienić się w 2022 roku? Prawdopodobnie sprzedaż internetowa wpłynie na wzrosty w transporcie. Świat jednak skupi się na zminimalizowaniu śladu węglowego w logistyce i zastosowaniu recyklingu oraz bio tam, gdzie to możliwe.

Opakowania bio – ostatnia szansa na zmianę

Sklepy internetowe w 2022 roku jeszcze mocniej skupią się na wymianie foliowych worków, reklamówek, nieekologicznych wypełniaczy i pakowaniu małych produktów w małe opakowania. To przyczyni się do zmniejszenia zawartości plastiku w transporcie i zwiększenia ilości przetwarzanego papieru oraz materiałów biodegradowalnych. Na pewno zmniejszy to ślad węglowy, jaki wytwarzany jest pośrednio lub bezpośrednio przez branżę TSL. Oczywiście nie wszystkie sklepy internetowe wprowadzą w 2022 roku opisywane wyżej rozwiązania. Mimo wszystko do 2030 roku według Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE wszystkie opakowania z plastiku mają być recyklingowane. W końcu więc konieczne będzie podjęcie stosownych kroków przez całą branżę e-commerce oferującą produkty klientom.

Puste przejazdy – jak to zmodernizować?

Nie każdy przewóz towarów oznacza wypchaną po same brzegi naczepę. Często jest tak, że miejsca wewnątrz jest naprawdę dużo. Niestety występują także trasy określane jako puste przejazdy. To ogromna strata dla środowiska, w tak niezoptymalizowanym procesie ogromne ilości ropy naftowej są spalane tak naprawdę na darmo. To kolejna zmiana na rynku e-commerce, która trwa, ale w 2022 roku na pewno się rozwinie. Chodzi o oferowanie klientom dostawy nie do domu, a do punktów odbioru. To wiele zmieni nie tylko w kontekście zaoszczędzonych przez kurierów kilometrów i przewoźników międzynarodowych, ale również oddziaływania branży TSL na środowisko. Sklepy internetowe już zachęcają do korzystania z punktów odbioru, a firmy kurierskie wprowadzają coraz to nowsze rozwiązania, mające zapewnić taką możliwość samym odbiorcom. To kolejna sprawa, w której e-commerce i ciągłe dążenie do ochrony środowiska zmieni branżę transportową.

Ekoflota – melodia przyszłości

Największym koncernom motoryzacyjnym marzy się stworzenie floty pojazdów ekologicznych, napędzanych wodorem czy też bardziej prawdopodobnym w ostatnim czasie prądem elektrycznym. Choć wciąż brakuje na rynku firm transportowych, które w całości poświęciłyby się temu rozwiązaniu, to słychać pierwsze głosy na ten temat. Branża TSL w końcu zmniejszyłaby emisję dwutlenku węgla do atmosfery i nie musiałaby użerać się z rządami czy Unią Europejską, która ciągle nakłada limity dotyczące śladu węglowego. Mimo wszystko ekoflota to wciąż raczej melodia przyszłości niż realne zmiany, które czekają w 2022 roku. Warto jednak zaznaczyć, że niezwykle dynamiczny rozwój branży e-commerce może wiele w tej kwestii przyspieszyć.

Ciągłe zmiany w TSL za sprawą e-commerce – co jeszcze może nastąpić?

Branża e-commerce ciągle dynamicznie się rozwija. W najbliższym czasie mocno wpłynie na firmy transportowe na całym świecie. Zmienić się może wiele, przede wszystkim w kierunku ochrony środowiska i zaspokojenia wymagań rządzących. Wiele zależy jednak od samych konsumentów, którzy będą wybierać często droższe zielone rozwiązania zamiast tradycyjnych.

Zdjęcie główne: pexels.com/JESHOOTS.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*