Czym grozi złe przygotowanie paczki do wysyłki?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Podstawową rolą opakowania jest ochrona produktu w całym łańcuchu dostaw eCommerce, aż do momentu, w którym dociera do klienta. W trakcie procesu dostawy paczki mają kontakt z wieloma punktami, w których może dojść do potencjalnych szkód.

Gdy produkt opuści centrum dystrybucji, przemieszczanie się paczki w samochodzie dostawczym, zgniecenie lub nawet zaniedbanie ze strony dostawcy może oznaczać, że elementy bez odpowiedniego opakowania nie zawsze dotrą w tym samym kształcie, w jakim opuściły dostawcę.

Nie tylko nieodpowiednie opakowanie ma bezpośredni wpływ na wynik finansowy firm, ale może również utrudniać relacje między sprzedawcą a klientem. W XXI wieku w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku handlu detalicznego, konsumenci nie tylko oczekują szybkiej dostawy towarów, ale również oczekują, że dotrą one w nienaruszonym stanie.  Co więcej, nadmierne opakowanie produktu może narazić markę na krytykę, że jest marnotrawna i nie bierze pod uwagę wpływu na środowisko. Jeśli e-sprzedawcy nie zrobią tego dobrze, ryzykują zniszczenie relacji z klientem, zanim jeszcze się one rozpoczęły.

Opakowanie

Opakowanie jest pierwszym dotykowym doświadczeniem, jakie klient eCommerce ma z marką, więc właściwe jego właściwe wykonanie jest niezbędne, aby zachęcić do ponownych zakupów – powracający klienci wydają aż 67% więcej niż Ci świeży.

Jako rozszerzenie ogólnego wizerunku firmy, estetyka jest niezwykle ważnym czynnikiem dla sprzedawców internetowych i często pełni rolę kluczowego wyróżnika. W rzeczywistości niedawne badanie wykazało, że 76% kupujących twierdzi, że opakowanie pozytywnie wpłynęło na ich postrzeganie sprzedawcy. Ta percepcja może jednak szybko stać się negatywna, jeśli produkt dotrze uszkodzony lub zepsuty i wkrótce spowoduje, że zostanie zwrócony sprzedawcy.

Zwroty wymagają zmiany przeznaczenia, przechowywania lub w niektórych przypadkach zniszczenia produktu. Czasami jest to połączenie wszystkich trzech. Są to wszystkie dodatkowe usługi, które wkrótce mogą się sumować w przypadku dużej liczby zwrotów.

Odpowiednie opakowanie to znaczące oszczędności

Aby uniknąć znacznych kosztów zwrotów, sprzedawcy detaliczni muszą stale oceniać skuteczność pakowania w całym łańcuchu dostaw, aż do samej dostawy. Zrównoważone i innowacyjne rozwiązania opakowaniowe można wykorzystać nie tylko do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych, ale także do zapewnienia opakowania, które skutecznie chroni produkt. Takie rozwiązania zapewnia wiele producentów, jak ten, którego produkty dostępne są na stronie https://grembox.pl/.

Nowe inicjatywy w zakresie pakowania, takie jak rozproszone modele opakowań, eliminują szereg etapów pakowania w łańcuchu dostaw. Surowy produkt jest wysyłany luzem bezpośrednio od producenta do centrum logistycznego, a następnie przepakowywany do wewnętrznego kartonu przed odłożeniem.

Pozwala to przedsiębiorstwom zaoszczędzić pieniądze od początkowej wysyłki do centrum realizacji, zmniejszyć ilość odpadów i zapewnić, że produkt dotrze do klienta w najlepszym możliwym stanie. Opakowanie o odpowiednim rozmiarze to kolejne skuteczne rozwiązanie – dzięki zmniejszeniu ilości powietrza i pustych przestrzeni sprzedawcy detaliczni są w stanie zminimalizować koszty wysyłki i stworzyć znacznie solidniejsze opakowanie, które znacznie zmniejsza liczbę uszkodzonych zwrotów.

Kluczowe kwestie dotyczące opakowania dla sprzedawców internetowych

Podczas gdy wytrzymałość i trwałość są kluczowymi kwestiami, sprzedawcy detaliczni muszą również ocenić czas montażu przy wyborze odpowiedniego rozwiązania opakowaniowego. Czas potrzebny na złożenie opakowania będzie miał bezpośredni wpływ na czas pracy, wpływając na zdolność i szybkość realizacji zamówień.

Złożenie skomplikowanego opakowania zajmie pracownikom więcej czasu, co oznacza, że firmy będą w końcu płacić znacznie więcej niż w przypadku znacznie prostszego projektu opakowania.

W zależności od wysyłanego produktu mogą być również wymagane niestandardowe rozwiązania w zakresie pakowania, aby zapewnić odporność. W przypadku jednego z wiodących producentów cydrów i piwa wysyłka dwóch różnych rodzajów produktów w jednym pudełku może być szczególnie skomplikowana, a umieszczenie przekładek w pudełkach dramatycznie spowolniło proces pakowania.

Współpracując z doświadczonym producentem opakowań, firma była w stanie pozyskać niestandardowy projekt pudełka, który zawierał wbudowane przegrody. Pozwoliło to zaoszczędzić czas podczas procesu pakowania, jednocześnie zwiększając ochronę poprzez zminimalizowanie ruchu lub wstrząsów podczas dostawy.

Zapewniając użycie odpowiedniego opakowania, detaliści z różnych branż mogą znacznie zmniejszyć uszkodzenia produktów podczas przechodzenia przez łańcuch dystrybucji. To nie tylko znacznie obniży koszty zwrotów, ale także pomoże stworzyć kompletną, kompleksową, pozytywną obsługę klienta i zwiększyć lojalność wobec przedsiębiorstwa.

(fot. pixabay.com)

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.