Handel w internecie czy stacjonarnie – co jest większą szansą dla transportu?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Handel w internecie czy stacjonarnie – co jest większą szansą dla transportu?

Coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów przez internet. Pandemia koronawirusa jeszcze bardziej wzmocniła tę tendencję. W jaki sposób wpływa to na transport?

Rozwój handlu internetowego w Polsce

Internet pęka w szwach od ilości oferowanych produktów i usług. Obecnie znaleźć w nim można niemal wszystko, czego zapragniemy. Zakupy niestacjonarne stają się coraz bardziej popularne i w zasadzie nie ma już artykułu, którego nie dostalibyśmy online. Rozwój e-commerce w Polsce rozpoczął się w pierwszej dekadzie XXI wieku i od tamtej pory aż do dziś liczba zwolenników takiego rozwiązania stale rośnie. I nie bez powodu! W przypadku niektórych marek sklepy online wyparły te stacjonarne i wcale nie odbiło się to na przychodach firmy – wręcz przeciwnie. Jedną z największych polskich platform transakcyjnych online jest Allegro. Początkowo strona ta dedykowana była kolekcjonerom – indywidualni użytkownicy mogli kupować, a także sprzedawać przedmioty. Jednak z biegiem czasu Allegro zainteresowało liczne przedsiębiorstwa, które za pośrednictwem strony chciały sprzedawać swoje produkty i usługi. Robienie zakupów online niesie ze sobą wiele korzyści. Takie rozwiązanie jest przede wszystkim wygodne i niezwykle proste. W mgnieniu oka można znaleźć to, czego się potrzebuje. A dzięki firmom transportowym i świetnej logistyce produkt zazwyczaj dociera bardzo szybko.

Handel stacjonarny – zalety i wady

Handel stacjonarny to jedna z form handlu detalicznego. Opiera się na zarządzaniu obiektami, których lokalizacja nie ulega zmianie i które są dostępne dla klienta w jasno określonym przedziale czasowym. Handel stacjonarny był z nami od zawsze i prawdopodobnie będzie jeszcze długo, a być może i na zawsze. Dużym atutem takiego rozwiązania jest to, że klient zainteresowany danym przedmiotem może zobaczyć go na żywo i dokonać rzetelnej oceny jakości bądź dopasowania jak na przykład w przypadku ubrań czy butów. Niestety na tym zalety się kończą, jeśli chcemy porównywać go do zakupów online. Kupowanie stacjonarne jest przede wszystkim mało praktyczne. Wiąże się z koniecznością udania się w dane miejsce, a czasami oczekiwania w długich kolejkach. Ponadto zazwyczaj przedmioty, które dostępne są stacjonarnie, są o wiele droższe niż te same oferowane online. 

Znaczenie transportu w handlu

Wraz z rozwojem cywilizacji nastąpił gwałtowny rozwój transportu. Obecnie jest on nieodłącznym elementem handlu, a jak dobrze wiemy handel to jeden z najważniejszych obszarów gospodarki światowej. Jednym z wielu zadań transportu jest przewóz ładunków z określonego miejsca w inne, a coraz to większe wymagania konsumentów domagają się szeroko rozwiniętej sieci transportowej. Tylko dzięki temu możliwe będzie dostarczenie danego produktu w maksymalnie krótkim czasie w dowolne miejsce na świecie. Transport ma ogromne znaczenie w handlu – zarówno stacjonarnym, jak i internetowym. Bez niego pozyskiwanie klientów byłoby utrudnione, a w przypadku e-commerce po prostu niemożliwe. 

Transport a e-commerce

Rozwój e-handlu ma ogromne znaczenie w branży transportowej. Liczba inwestycji w logistyce, spedycji i przewozie towarów z roku na rok staje się coraz większa. Skutkiem tego jest popularyzacja usług online i powolne wypieranie stacjonarnych obiektów handlowych. Jak już wspomniano transport to nieodłączny element e-commerce. Konsumenci, dokonując zakupu danego produktu, mogą liczyć na jego dostarczenie tuż pod drzwi domu. A wszystko to dzięki coraz bardziej rozwijanym i modernizowanym firmom transportowym. Duża zależność między handlem online a transportem wcale nie powoduje zmniejszenia znaczenia transportu w handlu stacjonarnym. Ta kwestia pozostaje bez zmian. Jednak nie ma wątpliwości co do tego, że to właśnie e-commerce daje więcej możliwości firmom przewozowym. Handel w internecie to ogromna szansa dla ich rozwoju. Jak na razie w stu procentach wykorzystana. W przyszłości może być tylko lepiej, tym bardziej że przez pandemię koronawirusa sprzedaż internetowa stała się jeszcze bardziej popularna niż dotychczas. Z miesiąca na miesiąc firmy transportowe i kurierskie mają coraz więcej pracy. Bardzo możliwe, że tak pozostanie już na zawsze. Duża część osób dopiero teraz przekonała się, jak bardzo jest to wygodne i łatwe. Szkoda będzie z tego zrezygnować.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*