Dziewięć państw, w tym Polska, zaapelowało do Parlamentu Europejskiego o ponowne rozważenie przepisów wynikających z Pakietu Mobilności. Ich zdaniem nowe regulacje nie przystają do sytuacji epidemicznej.
Ministrowie transportu ośmiu krajów nazwali przepisy Pakietu “restrykcyjnymi, dyskryminującymi i protekcjonistycznymi”. Kontrowersje dotyczące Pakietu Mobilności według polskiego ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka polegały na administracyjnym ograniczaniu efektywności usług transportowych. Chodziło przede wszystkim o:
8 lipca Parlament Europejski przeprowadził głosowanie nad Pakietem. Rozwiązania, które zaproponowali krytycy nowego prawa, zostały zdecydowanie odrzucone.
TLP apeluje o wsparcie rozbudowy infrastruktury parkingowe. Pakiet Mobiności powinien wspierać realne działania na rzecz kierowców, a nie realizować puste polityczne hasła.#Pakiet_Mobilności #TLP #EP #Parkingi #Okresy_Odpoczynkuhttps://t.co/oBhOSSGRYI pic.twitter.com/BPztejpUcu
— Maciej Wroński (@Maciej_Wronski) April 10, 2018