Koncerny podjęły wspólną decyzję o cobrandingu bezemisyjnych autobusów H2.City Gold oraz e. City Gold produkowanych w portugalskich fabrykach CaetanoBus. Japoński koncern dostarcza firmie elektryczne napędy na ogniwa paliwowe do wodorowych autobusów miejskich.
CaetanoBus to portugalski producent autobusów, który rozpoczął owocną współpracę z koncernem Toyoty. Marki podjęły decyzję o cobrandingu dwóch modeli bezemisyjnych – wodorowego H2 oraz bateryjnego e.City Gold. Warto zaznaczyć, że japoński producent jest udziałowcem CaetanoBus oraz dostawcą elektrycznych napędów na wodorowe ogniwa paliwowe do pierwszego z nich.
W grudniu 2020 roku, spółka Toyota Caetano Portugal stała się udziałowcem CaetanoBus w celu bezpośredniego wsparcia działań dotyczących poszerzania oferty bezemisyjnych autobusów. W ciągu ostatniego roku, portugalski producent autobusów umocnił swoją pozycję w Europie dzięki rosnącym słupkom sprzedażowym.
H2.City Gold, autobus wodorowy wyposażony w napęd na ogniwa paliwowe Toyoty, ma zasięg 400 km, a jego tankowanie trwa 9 minut.
(Fot. materiały prasowe Toyota)