Reklamodawcy coraz częściej decydują się na kampanie Programmatic. Czym wyróżnia się ten system? Jakie ma zalety? Sprawdzamy.
W obecnych czasach posiadanie i rozwijanie strony internetowej naszej marki oraz strategie reklamowe oparte na założeniach marketingu internetowego to podstawa, bez której nie obejdziemy się, jeśli zależy nam na docieraniu do nowych klientów. O witryny musimy dbać w odpowiedni sposób, między innymi pozycjonować je i publikować na nich wartościowy content, który pomoże przyciągnąć kolejnych odbiorców. Podstawowe działania, wymagające od nas pewnych nakładów pracy i czasu, możemy wspomagać tymi automatycznymi. Poznajcie Programmatic i sprawdźcie jego możliwości.
Jeśli mielibyśmy przedstawić Programmatic, to moglibyśmy powiedzieć, że jest to skuteczne narzędzie, które umożliwia dopasowywanie komunikatów marketingowych w zautomatyzowany sposób. System w pełni wykorzystuje technologię targetowania reklam. Brzmi tajemniczo? Już wyjaśniamy, co to oznacza. Automatyczne algorytmy śledzą naszą internetową aktywność i analizują dane, które są zbierane przez pliki cookies, czyli popularne ciasteczka. Uzyskane informacje pozwalają dowolnie konfigurować kampanie Programmatic, przy czym możliwie jest uwzględnianie takich czynników, jak wiek, płeć, lokalizacja czy zainteresowania. Co warte podkreślenia, Programmatic sam ustala miejsce emisji reklamy. Dzięki temu nie tylko oszczędzamy czas, który możemy poświęcić na inne działania poświęcone rozwojowi naszej marki, lecz przede wszystkim pomaga osiągnąć wyższą skuteczność reklamowania danych produktów bądź usług.
Istotną zaletą wynikającą z kampanii Programmatic jest kwestia finansowa, gdyż, korzystając z tego systemu, płacimy wyłącznie za te reklamy, w które kliknął użytkownik. Poza tym możemy na bieżąco śledzić i analizować wszystkie postępy oraz wyniki, a w razie konieczności modyfikować swoje działania.
Działania promocyjne oparte na założeniach marketingu internetowego są opracowywane z myślą o środowisku internetowym i w nim realizowane. Największą zaletą e-marketingu jest globalny zasięg, ponieważ z sieci korzysta już nawet 5 miliardów użytkowników. Szczególnie popularna jest wyszukiwarka Google. Jednak działania marketingowe prowadzone w internecie muszą być dobrze przemyślane, jeśli chcemy wyróżnić się ze swoją ofertą. Wiele czynności w tym zakresie możemy wykonywać sami, ale automatyczne systemy, takie jak Programmatic, pomogą nam lepiej dopasować przekaz do odbiorców i osiągnąć określone cele w znacznie krótszym czasie. Reklama programatyczna zwiększa ruch na stronie oraz liczbę klientów, którzy zdecydowali się na skorzystanie z oferty. Poza tym skuteczna promocja przy użyciu Programmatic buduje świadomość marki wśród odbiorców.
Kampanie Programmatic można również wspomagać innymi zautomatyzowanymi działaniami. W strategii marketingowej warto uwzględnić reklamę kontekstową, która jest wyświetlana na podstawie kontekstu zapytań użytkownika. Więcej o reklamie kontekstowej możesz przeczytać tutaj: https://adsright.pl/reklama-kontekstowa/.
Zdjęcie główne: Carlos Muza/unsplash.com