Jak zapowiada Generalna Dyrekcja, nowe znaki mają być w jednolite, intuicyjne oraz, przede wszystkim, jak najbardziej czytelne dla kierowców. Eksperymentalne znaki pojawiły się w kilku miejscach w Polsce.
Bez wątpienia, z powodu chaosu informacyjnego, czasami nawet nawigacje nie potrafi połapać się w pętli polskich dróg i zjazdów. A już przede wszystkim w sytuacji, gdy po raz pierwszy poruszamy się daną drogą.
Dlatego też, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła wprowadzić nowe, zmodyfikowane znaki na aż 57 odcinkach dróg w Polsce. Zasadą jest, że nowe oznakowanie pojawia się na odcinkach, które są dopiero oddawane w użytek.
Jak odniosła się do testów GDDKiA – Zależy nam na tym, aby oznakowanie dróg było jednolite, intuicyjne i w pełni czytelne dla kierowców. Ten cel przyświecał nam podczas opracowywania projektu zmian w zakresie oznakowania dróg szybkiego ruchu. Minęło już siedem lat, od kiedy oznakowanie eksperymentalne po raz pierwszy pojawiło się na drogach w naszym kraju.
(Fot. GDDKiA)