Najbardziej dochodowe branże w 2020 roku – podsumowanie

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis
Najbardziej dochodowe branże w 2020 roku – podsumowanie

Na czym udało się zarobić w 2020 roku? Mimo bezprecedensowej sytuacji na rynku wiele sektorów odnotowało spore zyski. Zapraszamy do przeglądu najbardziej opłacanych branż.

Bezpieczny biznes w 2020 – czy to możliwe?

Podsumowanie najbardziej dochodowych branż zaczniemy od tego, jak ten rok zmienił postrzeganie rynku globalnego. Mimo wieloletniej stabilności okazało się, że nawet największe sieci produkcyjne mogą przestać funkcjonowania z dnia na dzień. Foxconn – firma odpowiedzialna między innymi za produkcję sprzętu dla Apple – w pewnym momencie wyłączył większość swoich fabryk, co rynek odczuwa do tej pory.

Koronawirus sprawił, że widzimy każdą branżę z innej perspektywy. Na początku pandemii giełda odnotowała ogromny krach, jednak od wtedy wskaźniki finansowe globalnych spółek znacznie się poprawiły, w wielu przypadkach wracając do wcześniejszych wyników lub je przewyższając. Pomimo tragedii i kryzysu można było dostrzec parę światełek w tunelu, za którymi warto było podążać. To jednocześnie sektory z dobrymi prognozami na przyszłość – każda branża, która wyszła obronną ręką z tego wyjątkowego roku, powinna poradzić sobie z większością zagrożeń.  

Handel online 

Nikogo pewnie nie dziwi, że to właśnie e-commerce zajmuje numer jeden na liście najbardziej dochodowych branż w 2020 roku. W obliczu lockdownu i ograniczeń związanych z działalnością fizycznych sklepów sektor ten przeżywa prawdziwy rozkwit. Aktualna emisja aukcji Allegro jedynie to potwierdziła, lecz już wcześniej biznes w kierunku e-commerce był dość pewnym wyborem.

Udział internetowego handlu detalicznego znacząco zyskał na pandemii. Konieczność wykonywania podstawowych zakupów w internecie sprawiła, że masa pieniędzy zasiliła portfele sprzedawców, marketingowców i niektórych producentów. Na korzyść sektora e-commerce działa także coraz większy komfort korzystania z usług tego typu – możemy zauważyć to szczególnie w Polsce, gdzie systemy płatności elektronicznych stoją na wysokim poziomie. Dla wielu osób zamawianie różnego rodzaju produktów online jest znacznie wygodniejsze niż wyprawa do sklepu. Wyjątkiem od tej zasady są spożywcze markety, jednak również na tym polu widzimy pewne zmiany i wzrost popularności dostaw do domu. 

Perspektywy na najbliższe lata są bardzo zadowalające – eksperci spodziewają się, że zyski w tej branży będą stale rosnąć. W kwestii inwestycji możemy zarówno zainteresować się udziałami w spółkach na giełdzie, jak i zdecydować się na założenie własnej działalności. Próg wejścia jest dość niski – ważne jest jednak znalezienie niszy, która trafi w wymagania klientów. 

Sektor gamingowy

Spora część inwestorów wciąż nie traktuje poważnie tej branży, jednak to spory błąd. Wystarczy spojrzeć na sukcesy firm takich jak CD Projekt Red, Activision Blizzard czy Rockstar. W trakcie pandemii sprzedaż gier osiągnęła doskonałe wyniki – to jedna z najpopularniejszych rozrywek, gdy nie ma możliwości ruszenia się z domu.

Pomijając wzrost zainteresowania związany z koronawirusem, wartość tego sektora zwiększa się z każdym rokiem. Inwestycje w gaming, e-sport czy sprzęt komputerowy nie należą jednak do prostych. Dużo jest tu losowości – trendy konsumenckie kształtują się bardzo dynamicznie, często porzucony projekt „odżywa” i zdobywa rzesze użytkowników. To niestabilny, ale zasobny w ogromne środki sektor. Warto w niego inwestować, jednak z odpowiednim wyczuciem i wsparciem merytorycznym osoby, która jest obeznana z tą branżą.

Rozrywka – streaming na pierwszym miejscu

Rozrywkę można traktować jako całość albo kilka osobnych sektorów. W 2020 roku największe zyski pochodzą z serwisów streamingowych – to kolejny obszar, na którym widać wpływ pandemii i lockdownu. Platformy takie jak Twitch, YouTube czy nawet Facebook Video są okupowane przez rzesze fanów znanych gwiazd internetu. Nie możemy także zapomnieć o Netfliksie, który z małego startupu handlującego kasetami pod koniec lat 90. urósł do rangi gigantycznego producenta filmów i seriali. 

Marketing

Sektor marketingowy traktowany jest przez wiele osób jako relikt przeszłości. Jest to jednak branża, która w ostatnim czasie przeszła znaczną ewolucję – obecnie najbardziej popularne tematy to marketing w mediach społecznościowych i UX, czyli user experience. Tradycyjne formy reklamy szybko tracą na znaczeniu, a pojęcia takie jak real-time marketing zdobywają uznanie wśród specjalistów od kreowania wizerunku marki.

Marketing stał się całościowo bardzo silnym sektorem, jednak aby w nim zaistnieć, musimy wykazać się nie tylko samozaparciem, kreatywnością i znajomością różnych branż, ale także niemałym zapleczem finansowym.

Sektor medyczny

Do takich zagadnień, jak produkcja szczepionek i leków  należy podchodzić z dystansem, a wcześniej zainwestować sporo czasu w zdobycie niezbędnej wiedzy i kwalifikacji. Nie musimy jednak celować tak wysoko. Jak pokazał mijający rok, w kryzysowych sytuacjach może zabraknąć wszystkiego: od podstawowych środków higienicznych do zastosowań medycznych po personel do opieki nad starszymi osobami.

Firmy, które zaczynają działalność w tym sektorze, wcale nie muszą skupiać się na konkurowaniu z dużymi koncernami. Wiele niewielkich przedsiębiorstw opiera swoją działalność o zaspokajanie specyficznych, niszowych wręcz potrzeb. To branża, która prezentuje ogromny potencjał i będzie mieć silną pozycję nawet po zażegnaniu pandemii. Na korzyść działa tutaj starzenie się społeczeństwa – wsparcie medyczne z każdym rokiem jest coraz bardziej niezbędne. 

Technologia 

Przez długi czas ten sektor królował na rynku, jednak obecnie szeroki termin „technologia” podzielił się na wiele mniejszych podkategorii. Ze względu na stagnację w niektórych gałęziach przemysłu branża jako całość może sprawiać wrażenie, że radzi sobie nieco słabiej.

Technologia rządzi się swoimi prawami – rosnącym problemem jest monopolizacja niektórych rynków. Nawet w najbardziej perspektywistycznych dziedzinach obiecujące startupy często są szybko przejmowane przez większego gracza. Takie ruchy wiążą się jednak z wymierną korzyścią dla każdej ze stron. To dobre pole na inwestycje – zdecydowanie warto rozważyć biznes związany z technologią. 

W co warto zainwestować na przyszłe lata?

Powyższe sektory doskonale poradziły sobie z wyzwaniami 2020 roku i świetnie rokują na przyszłość. W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu także w innych branżach. Warto wśród nich wyróżnić działy takie jak rękodzieło, produkcja rozwiązań do samochodów elektrycznych, inicjatywy proekologiczne i edukację zdalną. Zachęcamy do odkrywania tajników tych sektorów i szukania w nich miejsca dla siebie – za jakiś czas może zrobić się naprawdę tłoczno!

(fot. pixabay.com)

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*