Zanim będziemy w stanie zobaczyć na własne oczy autobusy zasilane wodorem, konieczne będzie przygotowanie i rozbudowanie odpowiedniej infrastruktury, która umożliwiałaby tankowanie tego paliwa. Jak się okazuje, pierwszego tego typu inwestycje w Polsce powstaną dzięki współpracy PKN Orlen oraz samorządów. Koncern podpisał już dziewięć listów intencyjnych…
Co ważne, rozwój ekologicznej technologii wodorowej doskonale wpisuje się w strategię ORLEN2030, która zakłada dynamiczny rozwój technologii paliw alternatywnych i osiągnięcie założonego celu neutralności emisyjnej w 2050 roku. W ciągu najbliższych dziesięciu lat, PKN ORLEN pragnie wspiąć się na fotel regionalnego lidera technologii wodorowych a dzięki współpracy z partnerami samorządowymi, koncern jest w stanie lepiej przystosować technologię do wymagań związanych z transportem zbiorowym.
Jedne z ostatnich listów intencyjnych PKN ORLEN dotyczą samorządu pilskiego i tamtejszego Miejskiego Zakładu Komunikacji. Dalej, współpraca w związku z rozwojem ekologicznych środków transportu zbiorowego planowana jest, między innymi, z Miejskim Zakładem Komunikacyjnym w Bielsku-Białej. Listy intencyjne podpisano już z takimi miastami jak Płock, Kraków, Poznań, Łódź, czy Olsztyn.
(Fot. Pixabay)