Materiał Partnera
Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Firma transportowo-spedycyjno-logistyczna może stać się bardzo dochodowym biznesem. Zapotrzebowanie na usługi tego rodzaju w Polsce, całej Unii Europejskiej, a także poza jej granicami wciąż rośnie. W związku z tym jest sporo miejsca na pojawienie się nowych przedsiębiorców i rozwój tych, którzy już działają. Jak zwiększyć swoje zyski w 2023 roku?
Rynek usług TSL jest bardzo rozbudowany w Polsce i całej UE. Zapotrzebowanie na usługi transportu, spedycji i logistyki jest bardzo duże i nie zanosi się na to, by miało zmaleć. W związku z tym firma TSL może zacząć dużo i szybko zarabiać, jeśli odpowiednio ją do tego przygotujesz. Jak to zrobić? Jak skutecznie zacząć rozwijać biznes, podnosić zyski i ograniczać straty w biznesie?
Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, musisz zacząć do nich docierać. Twoją reklamą jest każdy samochód, wyruszający w Polskę czy na zagraniczne drogi. Auto jest jednak widziane tylko przez ograniczoną liczbę osób. Jak dotrzeć do tych, którzy go nie zobaczą? Najlepszym sposobem są media społecznościowe. Za ich sprawą otworzysz się na polskich i zagranicznych klientów.
W jaki sposób reklamować w sieci swoją działalność? Najlepiej zacząć od pokazywania tego, czym na co dzień się zajmujesz. Możesz na swoim mediach społecznościowych dzielić się tym, na czym polega praca w branży TSL, z jakimi wyzwaniami się zmagasz czy ciekawostkami dotyczącymi branży.
To przyciągnie uwagę tych, którzy po prostu lubią obserwować rynek, ale także zwiększy Twoje zasięgi i pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów. Pamiętaj, by w kanałach komunikacyjnych zawsze pokazywać się jako rzetelna, profesjonalna firma. Zadbaj o estetykę przekazu, proste komunikaty i regularność, a social media wpłyną pozytywnie na Twoje zyski.
Branża transportowo-spedycyjno-logistyczna opiera się w dużej mierze na samochodach. Aby móc realizować większą ilość zamówień dla polskich i zagranicznych klientów, musisz mieć dostęp do floty niezawodnej, rozbudowanej i dostosowanej do zadań, których się podejmiesz.
Zakładasz nową firmę? A może rozwijasz już istniejący biznes? W każdym wypadku nowy samochód, a może nawet kilka nowych pojazdów, podniesie Twój prestiż i zwiększy wydajność działalności.
Wielu przedsiębiorców nie może lub nie chce zainwestować oszczędności w pojazdy — wolą zachować je jako formę zabezpieczenia lub, np. ze względu na niedawne rozpoczęcie działalności, nie mają kapitału. Co zrobić w takiej sytuacji? Opcją, którą warto się zainteresować, jest kredyt na samochód. Dzięki niemu możesz kupić nowy lub używany pojazd – często nawet bez wkładu własnego.
Wybierając ofertę kredytu na samochód, zwróć uwagę przede wszystkim na:
Na stronie https://finanse.rankomat.pl/kredyty/samochodowe/ znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące kredytów samochodowych. Internetowa porównywarka zawiera zestawienie najkorzystniejszych ofert. Powstało ono we współpracy ekspertów kredytowych z przedstawicielami banków. Dzięki temu ma ono wiarygodny charakter.
Wielu przedsiębiorców staje przed wyborem: kredyt na samochód czy leasing. Zastanawiasz się, co lepiej się sprawdzi w Twojej sytuacji? Odpowiedź na to pytanie jest uzależniona od wielu kwestii. Przede wszystkim warto mieć świadomość, że kredyt pozwala uzyskać prawo własności do samochodu. Z kolei leasing niekoniecznie — nie w każdym wypadku jest bowiem oferowany (lub opłacalny) wykup auta.
Oferty kredytów i leasingu warto analizować, porównując do siebie ich warunki — najlepiej z księgowym lub z doradcą podatkowym. Specjaliści podpowiedzą, co bardziej opłaca się z punktu widzenia podatkowego w przypadku konkretnego przedsiębiorcy.
Na stronie https://finanse.rankomat.pl/ znajdziesz zestawienie kredytów samochodowych, które warto porównać z ofertami leasingodawców dla pełnego obrazu Twojej sytuacji. To znacznie ułatwi Ci podjęcie decyzji o tym, co bardziej Ci się opłaca. |
Aby zarabiać jak najwięcej, warto wyspecjalizować się w konkretnej dziedzinie. Może to być np. transport towarów wielkogabarytowych, przewóz żywności czy materiałów niebezpiecznych. Dzięki temu będziesz mógł dostosować flotę do wymagań prawnych dla konkretnych opcji, a do tego docierać do klientów o określonych potrzebach, którzy będą w stanie zapłacić więcej za świadczone dla nich usługi.
Inwestycja w kompetencje własne i pracowników to Twój wkład w rozwój firmy. Poprzez szkolenia i warsztaty możesz przekazać zatrudnionym, i sam zdobyć, np. wiedzę na temat ekonomicznej jazdy w celu obniżania kosztów prowadzenia działalności). Kursy mogą dotyczyć także regulacji prawnych obowiązujących branże w UE i pozwolą Ci uniknąć konieczności płacenia kar za nieprzestrzeganie przepisów). Mogą też obejmować naliczanie czasu pracy kierowców (aby zwiększyć bezpieczeństwo kadry, floty pojazdów i przewożonego towaru).
Inwestując w rozwój firmy, inwestujesz w swoją przyszłość. Możesz to zrobić na wiele sposobów, wdrażając kilka z nich na raz lub etapami. W każdym wypadku ważna jest jednak determinacja w dążeniu do osiągnięcia założonego celu oraz realizowanie przyjętych założeń z dbałością o każdy szczegół — dla większej skuteczności.