Sojusz pięciu koncernów zakłada, że pojazdy ciężarowe zasilane wodorem już w ciągu 10 lat wyjadą na ogólnoświatowe drogi. Czy wodór stanie się naturalnym następcą ropy?
W skład porozumienia H2Accelerate wchodzą – Daimler Truck, Iveco, OMV, Shell oraz Volvo Group. Nie trzeba fachowca, by zrozumieć, że walka idzie o ogromną stawkę i przyszły sukces na rynku motoryzacyjnym i paliwowym.
W pierwszej fazie, ciężarówki zasilane wodorem będą wypuszczane w klastrach regionalnych oraz na europejskich szlakach handlowych. Niezwykle ważne będzie odpowiednie wykorzystanie przepustowości drogowej i świetnego zaopatrzenia w stacje tankowania wodoru.
W kolejnych latach, utworzone klastry i połączenia zostaną wykorzystane do stworzenia ogólnoeuropejskiej sieci.
H2Accelerate planuje wykorzystać m.in. fundusze publiczne podczas realizacji przedsięwzięcia, co miałoby zaktywizować rynek i stworzyć sprzyjające warunki dla transportu opartego o wodór.
(Photo by Indira Tjokorda on Unsplash)