Artykuł sponsorowany
Należy zawsze podejmować wszelkie środki ostrożności, aby zapobiec niekorzystnym konsekwencjom, których można by uniknąć. Postarajmy się rozważyć wszystkie scenariusze, które mogą mieć miejsce przed, w trakcie i po skorzystaniu z usług kurierskich i być odpowiednio na nie przygotowanym.
Zagubienie paczki najczęściej wynika z następujących przyczyn:
Zwróć uwagę na wymienione wyżej przyczyny i postaraj się je wyeliminować.
Obecnie większość firm kurierskich ma dostępne narzędzia, np. śledzenie paczki online, które mogą pomóc klientom w śledzeniu ich paczek. W tym celu do każdej odebranej paczki przypisywany jest numer przesyłki.
Status przesyłki jest zwykle aktualizowany za każdym razem, gdy ta dociera do magazynu i zostaje zeskanowana. W ten sposób klienci wiedzą, gdzie w danym momencie znajdowała się przesyłka. Jednocześnie w przypadku napotkania trudności na trasie system pokaże informacje, które mogą być istotne. Zwykle system jest aktualizowany w mniej niż 48 godzin.
Zazwyczaj system śledzenia nie wyświetla żadnych statusów wskazujących na zagubienie paczki. Oto niektóre oznaki zagubienia paczki lub tego, że Twoja przesyłka mogła napotkać problemy podczas transportu:
Należy zwrócić uwagę, że niektóre statusy są pisane tylko na potrzeby komunikacji wewnętrznej firmy kurierskiej, w związku z czym możesz mieć trudności ze zrozumieniem ich znaczenia. Nie musi to oznaczać, że coś poszło nie tak. Dla spokoju zawsze możesz zwrócić się do firmy, u której zarezerwowałeś usługi kurierskie, poprosić o więcej informacji i spróbować potwierdzić swoje podejrzenia.
Jeśli spodziewasz się otrzymania paczki, a nie Ty zamawiałeś usługi kurierskie, zapytaj osobę kontaktową, która to zrobiła. Będzie miała wszystkie potrzebne informacje i będzie w stanie powiedzieć, jaki jest numer został przypisany do Twojej paczki.
Zanim zgłosisz zagubioną paczkę firmom zaangażowanym w proces, postaraj się znaleźć ewentualne powiadomienia o dostawie. Gdy kurier próbuje doręczyć paczkę, ale nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, zostawia zawiadomienie, że próbował doręczyć paczkę. Możesz znaleźć notatkę w swojej skrzynce pocztowej, pod wycieraczką przed drzwiami, przyczepioną do drzwi lub okna, a nawet u sąsiadów.
W rzadkich przypadkach, jeśli kurier uzna za bezpieczną opcję, może przekazać przesyłkę Twoim sąsiadom. Przed skontaktowaniem się z firmą kurierską należy skonsultować się z sąsiadami.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest skontaktowanie się z firmą, w której złożyłeś zamówienie. Jeśli usługa dostawy została zarezerwowana za pośrednictwem strony internetowej rezerwacji usług kurierskich, należy najpierw skontaktować się z witryną rezerwacji. W tym przypadku pośredniczą między klientami a dostawcą usług kurierskich. Mogą działać w imieniu klienta w dowolnej interakcji z firmą kurierską, w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów.
Kiedy rezerwujesz usługi za pośrednictwem takich pośredników, bardzo ważne jest, abyś ich jak najszybciej powiadomił. Mogą Ci pomóc i udzielić instrukcji dopiero po wysłaniu powiadomienia. Upewnij się, że podałeś im właściwy numer śledzenia i wszelkie istotne informacje. Od tego momentu, w zależności od własnych procedur, udzielą ci dalszych wskazówek i powiedzą ci, jakie są kolejne kroki.
Jeśli Twoja przesyłka była ubezpieczona, możesz rozpocząć procedurę reklamacyjną w celu odzyskania strat. Firma kurierska będzie wymagać potwierdzenia zawartości paczki i jej wartości. Następnie ocenią sytuację.
(fot. pixabay.com)