Jak mieć pewność, że paczka nie zaginie w transporcie?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Jak mieć pewność, że paczka nie zaginie w transporcie?

Artykuł sponsorowany

Należy zawsze podejmować wszelkie środki ostrożności, aby zapobiec niekorzystnym konsekwencjom, których można by uniknąć. Postarajmy się rozważyć wszystkie scenariusze, które mogą mieć miejsce przed, w trakcie i po skorzystaniu z usług kurierskich i być odpowiednio na nie przygotowanym.

Przyczyny zaginięcia paczki

Zagubienie paczki najczęściej wynika z następujących przyczyn:

  1. Błędny adres – może się to zdarzyć z powodu nieprawidłowych informacji: błędnie napisane słowa, odwrócone cyfry lub niepełny adres (przeoczone są ważne szczegóły w adresie). Szczegóły są tym ważniejsze, jeśli dostawa ma odbyć się w odległe miejsce;
  2. Błędna dostawa – rzadko paczki są dostarczane pod zły adres. Przyczyną może być na przykład podobnie brzmiąca ulica i inny kod pocztowy;
  3. Etykieta jest oderwana od opakowania – aby etykieta przykleiła się do paczki, powierzchnia paczki/walizki musi mieć wysoką przyczepność; sposobem na zapewnienie przyczepności jest owinięcie paczki folią plastikową;
  4. Różne zwyczaje i zasady – niektóre przedmioty wymagają specjalnych dokumentów, aby mogły zostać przetransportowane do określonych krajów. Musisz mieć przygotowaną całą dokumentację, aby przesyłka przeszła przez wszystkie odprawy celne. W przeciwnym razie może to być dużą przeszkodą w udanej dostawie.

Zwróć uwagę na wymienione wyżej przyczyny i postaraj się je wyeliminować.

Jak sprawdzić, co się dzieje z przesyłką?

Obecnie większość firm kurierskich ma dostępne narzędzia, np. śledzenie paczki online, które mogą pomóc klientom w śledzeniu ich paczek. W tym celu do każdej odebranej paczki przypisywany jest numer przesyłki.

Status przesyłki jest zwykle aktualizowany za każdym razem, gdy ta dociera do magazynu i zostaje zeskanowana. W ten sposób klienci wiedzą, gdzie w danym momencie znajdowała się przesyłka. Jednocześnie w przypadku napotkania trudności na trasie system pokaże informacje, które mogą być istotne. Zwykle system jest aktualizowany w mniej niż 48 godzin.

Zazwyczaj system śledzenia nie wyświetla żadnych statusów wskazujących na zagubienie paczki. Oto niektóre oznaki zagubienia paczki lub tego, że Twoja przesyłka mogła napotkać problemy podczas transportu:

  • nietypowe statusy,
  • brak aktualizacji statusu przez ponad 48 godzin,
  • opóźnienie w dostarczeniu paczek w stosunku do szacowanego czasu transportu,

Należy zwrócić uwagę, że niektóre statusy są pisane tylko na potrzeby komunikacji wewnętrznej firmy kurierskiej, w związku z czym możesz mieć trudności ze zrozumieniem ich znaczenia. Nie musi to oznaczać, że coś poszło nie tak. Dla spokoju zawsze możesz zwrócić się do firmy, u której zarezerwowałeś usługi kurierskie, poprosić o więcej informacji i spróbować potwierdzić swoje podejrzenia.

Sprawdź wszystkie możliwości

Jeśli spodziewasz się otrzymania paczki, a nie Ty zamawiałeś usługi kurierskie, zapytaj osobę kontaktową, która to zrobiła. Będzie miała wszystkie potrzebne informacje i będzie w stanie powiedzieć, jaki jest numer został przypisany do Twojej paczki.

Zanim zgłosisz zagubioną paczkę firmom zaangażowanym w proces, postaraj się znaleźć ewentualne powiadomienia o dostawie. Gdy kurier próbuje doręczyć paczkę, ale nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, zostawia zawiadomienie, że próbował doręczyć paczkę. Możesz znaleźć notatkę w swojej skrzynce pocztowej, pod wycieraczką przed drzwiami, przyczepioną do drzwi lub okna, a nawet u sąsiadów.

W rzadkich przypadkach, jeśli kurier uzna za bezpieczną opcję, może przekazać przesyłkę Twoim sąsiadom. Przed skontaktowaniem się z firmą kurierską należy skonsultować się z sąsiadami. 

Co robić, jeśli przesyłka zaginęła?

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest skontaktowanie się z firmą, w której złożyłeś zamówienie. Jeśli usługa dostawy została zarezerwowana za pośrednictwem strony internetowej rezerwacji usług kurierskich, należy najpierw skontaktować się z witryną rezerwacji. W tym przypadku pośredniczą między klientami a dostawcą usług kurierskich. Mogą działać w imieniu klienta w dowolnej interakcji z firmą kurierską, w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów.

Kiedy rezerwujesz usługi za pośrednictwem takich pośredników, bardzo ważne jest, abyś ich jak najszybciej powiadomił. Mogą Ci pomóc i udzielić instrukcji dopiero po wysłaniu powiadomienia. Upewnij się, że podałeś im właściwy numer śledzenia i wszelkie istotne informacje. Od tego momentu, w zależności od własnych procedur, udzielą ci dalszych wskazówek i powiedzą ci, jakie są kolejne kroki.

Co zrobić, gdy paczka zostanie uznana za zaginioną?

Jeśli Twoja przesyłka była ubezpieczona, możesz rozpocząć procedurę reklamacyjną w celu odzyskania strat. Firma kurierska będzie wymagać potwierdzenia zawartości paczki i jej wartości. Następnie ocenią sytuację.

(fot. pixabay.com)

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*