Artykuł sponsorowany
Zakupy online i przesyłanie towarów jest w dzisiejszych czasach codziennością. Wysyłki muszą być prawidłowo zapakowane, by ich zawartość nie została uszkodzona w transporcie. Żeby przesyłka trafiła w odpowiednie ręce, musi być także w dobry sposób oznakowana. Jak oznaczyć paczkę i jakie informacje powinny się na niej znaleźć? Podpowiadamy!
Jeśli zamierzasz wysłać paczkę zawierającą produkty niebezpieczne, jak odpady lub próbki medyczne, środki żrące lub wybuchowe, musisz odpowiednio oznakowana. Na opakowaniu przesyłki musi znaleźć się symbol, który wskazuje na zawartość. Towary niebezpieczne muszą być traktowane w odpowiedni sposób w czasie transportu i doręczenia. Właśnie dlatego na kartonie powinny znaleźć się naklejki ADR, które dokładnie opisują rodzaj i specyfikę przewożonego towaru. Dzięki odpowiedniemu oznaczeniu, substancje niebezpieczne będą transportowane nie będą stanowiły zagrożenia dla kuriera i nie stracą swoich właściwości. Producentem naklejek ADR jest na przykład drukarnia BV FORMAT. Na stronie internetowej firmy możesz kupić właśnie takie oznakowania na paczki.
Dobre oznaczenie paczki gwarantuje, że przesyłka dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Zaznaczenie, że wewnątrz opakowania znajduje się delikatny towar sprawia, że kurierzy będą się obchodzili z paczką w odpowiedni sposób. Jeśli z kolei kurier nie uszanuje oznaczenia na paczce, firma pokryje koszty zniszczonej przesyłki, ponieważ będzie to ewidentnie wina doręczyciela. Sprzęty, takie jak szkło i ceramika, a także elektronika lub żywe rośliny, wymagają specjalnego traktowania podczas przewozu. Jeśli nie zaznaczysz, że paczką nie należy rzucać, bo znajdują się w niej delikatne elementy, mogą one nie dotrwać momentu doręczenia do rąk odbiorcy.
Aby przesyłka nie trafiła w niepowołane ręce, musi być odpowiednio zaadresowana. Każda firma kurierska ma nieco inne etykiety. Podobnie jest z automatami pocztowymi. Na wszystkich etykietach muszą się jednak znaleźć mniej więcej te same dane. Jako nadawca, musisz podać dane swoje lub swojej firmy, a także adres i kod pocztowy. Z kolei po stronie odbiorcy musi znaleźć się przede wszystkim jego imię i nazwisko. W przypadku firm kurierskich konieczny jest też adres odbiorcy, a często także numer telefony. Przy wysyłce za pomocą automatów pocztowych najważniejszy jest numer i adres paczkomatu, do którego wysyłany jest towar oraz numer telefonu odbiorcy, by ten mógł odebrać smsowe powiadomienie o przyjściu przesyłki.
Fot.: Tima Miroshnichenko/unsplash.com