„23 lutego 2021 r. konstrukcja budowanego mostu na Dunajcu w Kurowie, w ciągu DK75 została nasunięta przy pomocy siłowników na przyczółek od strony Brzeska. Tym samym dwa brzegi rzeki zostały połączone” – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Warto zaznaczyć, że drogowcom nie straszne były siarczyste mrozy i opady śniegu. W okresie zimowym prace nad budową mostu nie zostały wstrzymane. Nasuwanie konstrukcji rozpoczęto w poniedziałek 22 lutego, jednak proces został oficjalnie zakończony dzień później.
Jak poinformowała Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA – nowy most zaprojektowany został jako obiekt typu extradosed. Ten typ mostów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Ma więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony są niższe niż w mostach wantowych, co sprawia, że są też od nich tańsze w wykonaniu, za to bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe. Całkowita jego długość wyniesie 602 m, szerokość 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.
Pierwsze ciężarówki i osobówki będą mogły wjechać na most już w październiku tego roku!
(Fot. GDDKiA)