Na początku 2022 roku wchodzi w życie druga część Pakietu Mobilności. Będzie ona miała znaczący wpływ dla przewoźników międzynarodowych, bo zmiany obejmą trzy główne aspekty: czas jazdy i odpoczynku, delegowanie kierowców i dostęp do rynku.
Od lutego będą obowiązywać zmiany w delegowaniu kierowców. Wyłączone z delegowania będą tranzyt i przewozy bilateralne z/do PL. Objęte delegowaniem zostaną między innymi cross-trade i kabotaż. Powstanie nowy System Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym dla krajów państw członkowskich. Zmienią się również przepisy dotyczące kabotażu, między innymi dodatkowy 4-dniowy okres przerwy pomiędzy kabotażami. Po przekroczeniu granicy jednego z państw UE (kraj, do którego kierowca wjeżdża) konieczne będzie wpisanie jego nazwy w tachografię w pierwszym możliwym do zatrzymania miejscu. Na koniec Pakiet Mobilności obejmuje wymianę tachografów na inteligentne, drugiej generacji w przypadku transportu międzynarodowego.
Zdj. główne: Paul Hanaoka/unsplash.com