Wraz z 2022 rokiem opłaty za przejazd drogami płatnymi dla ciężarówek będa rosnąć o wskaźnik inflacji. Jednakże, dzięki redukcji bramek, ruch na tych odcinkach będzie zauważalnie płynniejszy.
Powodem zmian jest decyzja Ministerstwa Finansów, które uznało, że manualny pobór opłat jest zbyt drogi i generuje korki. Dlatego też, zaproponowano jeden, elektroniczny system płatniczy. Obejmie on nie tylko ciężarówki, autobusy, czy kampery, ale również pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej limitu 3,5 tony.
Jak tłumaczył Przemysław Koch, pełnomocnik ministra finansów ds. informatyzacji – odchodzimy od archaicznego sposobu poboru opłat na rzecz systemu e-Toll, który pozwala na pobór w systemie free flow, czyli takim, w którym nie trzeba się zatrzymywać, by uiszczać opłatę.
Wiemy, że będą obowiązywać dwie formy płatności – pierwsza z nich opiera się na geolokalizacji, a druga na zakupie elektronicznego biletu autostradowego poprzez aplikację mobilną.
(Photo by Nick Fewings on Unsplash)