To jedna z niewielu inwestycji śródlądowych mających na celu utworzenie europejskich korzytarzy transportowych. Tego typu rozwiązanie gwarantuje najbardziej efektywne i ekologiczne metody transportu.
Rosnący udział żegluli śródlądowej to kluczowy element nadchodzących zmian na Starym Kontynencie. Warto zwrócić uwagę na to, że jeden statek śródlądowy posiada ładowność od 1,5 do 3 tysięcy ton. Taką samą zdolność przewozową ma od 60 do 120 pojazdów ciężarowych!
Na Odrzańskiej Drodze Wodnej realizujemy w tej chwili wiele przedsięwzięć. Prace prowadzone są m.in. na Kanale Gliwickim. Śluzy Kłodnica, Rudzieniec, Dzierżno i Łabędy są już po modernizacji. Finalizujemy modernizację śluz Nowa Wieś i Sławięcice. W połowie roku powinny być zakończone.
informuje Krzysztof Woś, zastępca prezesa Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą
To jednak nie koniec, przywrócenie przywrócenie żeglugi na Odrze wymaga także przebudowy mostów. Niemniej jednak, powstająca droga śródlądowa oraz terminal pozwoli na znacznie efektywniejszy i ekologiczniejszy transport towarów.
(Fot. materiały prasowe Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście)