Jako jeden z unijny liderów pod względem transportu międzynarodowego, Polska zaskarżyła pakiet do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Polscy przwoźnicy drogowi staną przed nie lada wyzwaniem, jeśli pakiet mobilności wejdzie w życie. Według przewidywań polskiego Związku Pracodawców Transport i Logistyka, spadek przewozów wyniesie 20% i przełoży się na zmniejszenie przychodów o blisko dwa miliardy euro rocznie oraz likwidację 40-60 tys. miejsc pracy.
Wewnątrz Unii Europejskiej udział transportu drogowego to aż 50% w stosunku do transportu ogólnego. Nic więc dziwnego, że wśród krajów członkowskich pojawiają się głosy krytyki. Transport drogowy to ogromna i bardzo dochodowa gałąź przemysłu.
Bezpośrednim powodem wprowadzenia pakietu mobilności jest dezaprobata krajów zachodnioeuropejskich procederu zatrudniania zagranicznych kierowców oraz zbyt wysoka liczba ciężarówek jeżdzących z środkowoeuropejskimi rejestracjami.
(Photo by Markus Spiske on Unsplash)